WROTA POWIATU PLESZEWSKIEGO - Oficjalny serwis ziemi pleszewskiej
Powrót do strony głównejDodaj do ulubionychUstaw jako startowąSerwis VideoPowiat na FacebookDrukuj tą stronęKontaktKliknij aby powrócić do stylu domyślnegoKliknij aby włączyć styl strony dla osób niedowidzących

Uwaga na nieuczciwych handlowców firm energetycznych

OSTRZEŻENIE
Powiatowego Rzecznika Konsumentów
w Pleszewie

Duże firmy energetyczne jak np. Energa, Enea czy Tauron nie zawierają umów za pośrednictwem przedstawicieli handlowych w domach klientów. Zatem osoby pojawiające się w domach z propozycją zmian umowy na dostawę prądu działają z ramienia innych operatorów – sprzedawców energii elektrycznej. W celu weryfikacji tożsamości akwizytora należy poprosić o okazanie imiennego identyfikatora lub stosownego upoważnienia z widocznym logo firmy. Ponadto zawsze możemy skontaktować się z przedsiębiorcą, z którym mamy podpisaną umowę.

Rzecznik apeluje o rozwagę i ostrożność oraz dokładne zapoznanie się z dokumentami, przed ich podpisaniem.

Osoby, które pod wpływem błędu podpisały umowy, mają 14 dni na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyny i ponoszenia konsekwencji. Wystarczy napisać oświadczenie o odstąpieniu od umowy (wzór poniżej) lub wypełnić dołączony do umowy wzór takiego oświadczenia i wysłać pocztą na adres przedsiębiorcy. Jeżeli natomiast konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie do odstąpienia od umowy, wtedy może to uczynić w ciągu 12 miesięcy od dnia upływu w/w terminu 14-dniowego.

Konsumenci poszukujący pomocy w swoich indywidualnych sprawach mogą kontaktować się z:

  • Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Pleszewie tel. 62 7429 687, e-mail: konsumenci@powiatpleszewski.pl
  • Urzedem Ochrony Konkurencji i Konsumentów
  • Urzędem Regulacji Energetyki.

Bezpłatne porady udzielane są także przez prawników pod nr tel. 801 440 220 oraz drogą elektroniczną pod adresem porady@dlakonsumentow.pl   

Małgorzata Nadera
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
w Pleszewie

Do pobrania: Wzór odstąpienia od umowy