WROTA POWIATU PLESZEWSKIEGO - Oficjalny serwis ziemi pleszewskiej
Powrót do strony głównejDodaj do ulubionychUstaw jako startowąSerwis VideoPowiat na FacebookDrukuj tą stronęKontaktKliknij aby powrócić do stylu domyślnegoKliknij aby włączyć styl strony dla osób niedowidzących

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie

         

"Wszyscy, z definicji, jesteśmy konsumentami. Konsumenci stanowią największą grupę ekonomiczną w gospodarce, wpływającą oraz pozostającą pod wpływem prawie każdej publicznej i prywatnej decyzji ekonomicznej... Ale są oni jedyną ważną grupą, której zdanie często nie jest wysłuchane".

John F. Kennedy, 15 marca 1962 r.

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie
Starostwo Powiatowe w Pleszewie,
ul. Poznańska 79 budynek D  
parter, pokój nr 303

               tel. (62) 7429 – 687 – Biuro Rzecznika
               tel. (62) 7429 – 652 – Sekretariat Starostwa
               e-mail:konsumenci@powiatpleszewski.pl

Godziny pracy:
poniedziałek, środa, czwartek: 7.30 – 14.30

       

           

 

                  

                

RZECZNIK KONSUMENTÓW ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI Z ZAKRESU:        

  • Umów sprzedaży.
  • Umów o świadczenie usług przez "fachowców":
    • Serwisy naprawcze,
    • Firmy świadczące usługi remontowe,
    • Wykonawców mebli stolarki okiennej i innych rzeczy wykonywanych na zamówienie,
    • Rzemieślników świadczących usługi.
  • Umów o świadczenie usług.
  • Umów telekomunikacyjnych.
  • Umów turystycznych.
  • Umów przewozowych i pocztowych.
  • Umów bankowych.
  • Umów na dostawę energii elektrycznej.  

 

 

RZECZNIK NIE ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:

Roszczeń przedsiębiorców. "Przedsiębiorcą jest osoba prawna, jednostka organizacyjna, ale także osoba fizyczna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową" (art. 431 kodeksu cywilnego). Przedsiębiorcy poszukujący pomocy prawnej w dochodzeniu swych roszczeń powinni zwrócić się do radcy prawnego. Wyszukiwarka radców prawnych dostępna jest na stronie Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie http://rejestrradcow.pl/rw/        

 

Ochrony danych osobowych - zastrzeżenia dotyczące naruszenia danych osobowych można zgłaszać do Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Infolinia (22) 860 70 70, czynna poniedziałek - piątek,  w godz. 8.15-15.45. Adres: ul. Stawki 2; 00-193 Warszawa, więcej informacji: http://www.giodo.gov.pl        

 

Ochrony dóbr osobistych - osoby, których dobra osobiste zostały naruszone powinny zwrócić się do radcy prawnego albo adwokata. W niektórych sprawach dotyczących naruszenia dóbr osobistych można zgłaszać się do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich, adres Aleja Solidarności 77, 00 - 090 Warszawa, 
więcej informacji:
www.rpo.gov.pl      

 

Ochrony praw pacjentów NFZ - w sprawach o naruszenie praw pacjenta można zgłaszać się do Rzecznika Praw Pacjenta Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa.
Ogólnopolska bezpłatna infolinia: 800-190-590, czynna pn. - pt., w godz. 9.00 - 21.00,
http://www.bpp.gov.pl                

Ochrony praw ubezpieczonych  - Rzecznik Finansowy, adres: Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa,  www.rf.gov.pl        

                               

Ochrony praw członków spółdzielni mieszkaniowych - członkowie spółdzielni powinni dochodzić swoich roszczeń od spółdzielni w trybie opisanym w statucie spółdzielni, a po wyczerpaniu drogi wewnątrz spółdzielczej – przed sądem. W niektórych sprawach pomocy udzielić może Krajowa Rada Spółdzielcza; adres: ul. Jasna 1A, 00-013 Warszawa, więcej informacji: www.krs.com.pl                

 

Prawa pracy -  Okręgowy Inspektorat Pracy w Poznaniu Oddział Ostrów Wielkopolski,
ul. Grabowska 29, 63-400 Ostrów Wielkopolski, tel. 62 73 74 600.                

 

W sprawie sporów z organami administracji publicznej - osoby poszukujące pomocy prawnej powinny zwrócić się do radcy prawnego albo adwokata.